21 januari 2010

Kan inte sova.. Klockan är bara kvart i sju och här ligger jag i sängen med datorn i knät. 
Jag har ju skrivit att J´s mamma ska flytta tillbaka till Katrineholm och att vi ska hjälpa henne att flytta och så, men hon är faktiskt inte den enda som ska flytta till den lägenhet, J och jag ska det också. Har inte kunnat skriva det här för att J inte hade berättat det för sin pappa än. Men nu har han gjort det för bara 20 minuter sen.. Det är nog därför jag inte kan sova.. Han reagerade precis som jag trodde att han skulle göra. Jag är tydligen den största bördan för honom, han sa till J att han inte trodde att jag skulle bo här så länge samtidigt som han säger att han inte vill att vi ska flytta. Hur ska han ha det? Min pappa frågade J´s pappa om han ville ha pengar för att jag bodde här, för jag vet själv att det kostar ju att ha en till person bo hos en, men j´s pappa sa nej. Men så var inte fallet.. 
Aja, nu är det sagt i alla fall.. Jag drar mig för att gå upp och möta hans blick.. Ska försöka undvika honom, går nog upp efter han har varit hemma på frukost. Jag vet att jag låter väldigt omogen just nu, men kan inte han ta något med mig som han tycker inte är okej, så tänker inte jag göra det heller. 

Men nu kan jag äntligen skriva hur förväntansfull jag är inför flytten! J´s mamma och jag har aldrig haft några problem med att komma överens vilket känns jätte bra! Och att bo i lägenhet är någonting jag aldrig tidigare gjort så det kommer bli spännande. Plus att våran lägenhet är så mysig! Med öppen spis i vardagsrummet och allt, det är nog inte alla som har det, haha!
Idag ska jag träffa Karin en stund och sen när J kommer hem från jobbet så ska vi börja packa. Senare på kvällen så ska J iväg och träna innebandy och jag känner inte för att vara hemma här utan honom.. Ska fråga om jag kan få komma till Karin en stund ikväll också!
Funderar på om jag ska försöka somna om en stund i alla fall.. Känner faktiskt för att ringa mamma just nu men jag tror att barnen sover fortfarande, jag får vänta en stund med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0