I min ensamhet.

Första gången som jag är helt själv i lägenheten, fast helt själv är jag ju inte, hunden Latte och katten är här också. Den här lägenheten känns verkligen som mitt hem. Min borg och min trygghet. Hemma hos J´s pappa så kändes det inte riktigt som mitt hem. Jag kunde inte sätta mig i soffan och riktigt koppla av och känna mig hemma. 
Det känns underbart att kunna säga att det här är mitt hem, jag är inte längre en inneboende bara!
Idag fick jag post igen, från skatteverket och adressändringen. Det rullar verkligen på här i Katrineholm. 

Idag har jag städat undan lite på mitt och J´s rum. Plockat bort kartonger och slängt skräp som låg på golvet. Nu börjar det likna något därinne. Ringde på en annons på blocket idag, det var en tjej som hade en jättesnygg tvbänk för endast 500:-! Den var i nyskick också. Men det var en annan som ringde före mig som också ville ha den, men den personen var inte hundra på om de skulle köpa den. Hoppas den inte gör det! Den vill jag ha!

Funderar på att ta mig en lång varm dusch. Här kan jag i alla fall inte sitta hela dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0