2 april 2010

Igår fick jag känna på vuxenlivet igen.. Jag jobbade hos en städfirma igår i Strängnäs, pappa känner han som har företaget så jag kommer få hjälpa till lite då och då. Jag klagar inte, det är pengar och erfarenhet. 
Men jag är ju inte van att gå upp tidigt och sen jobba en hel dag.. Så igår när jag hade jobbat från halv åtta till ungefär fem så var jag helt slut. Hela dagen satt jag på ett badrumsgolv och skrapade bort målarfärg, de som hade varit där och målat taket hade inte täckt för golvet så det hade droppat ner en massa färg. Det tog ett bra tag att få bort det där och hur noggranna vi än var så gick inte allt bort. 
Jag ska jobba på onsdag nästa vecka igen, flyttstäda en villa i Åkers Styckebruk. PENGAR! Tänk PENGAR!

Alice och hennes pappa kom och hämtade mig vid tågstation, så snälla! Sen så umgicks jag med Alice hela kvällen. Det blev inte så sent, Alice hade huvudvärk och jag var allmänt trött.

Idag ska hela familjen till Johannes pappa på påskmiddag. Tror jag kan bli trevligt, det är ju aldrig fel med god mat ;) Haha! Och senare ikväll så tror jag att Alice och jag skulle ses :) Den där tjejen är tog go!

Jag och Carro håller på att tvätta för fullt. Funderar på att hoppa in i duschen en snabbis så jag har det klart tills vi ska iväg. Jag är ju som sagt segast i den här familjen på att göra mig i ordning.. Sen måste jag till Ica också, fy fan vad mycket jag har att göra i mitt upptagna liv! ;)


Igår var det första april ju, den där dagen då det faktiskt är tillåtet att luras!
Lurade pappa att jag hade fått ett jättestort stenskott på rutan och att jag inte såg någonting. Pappa gick på det och blev lagom irriterad.. Haha! April, april!
Lurade DU någon igår? Och hur då i så fall? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0