Tankar.

Tänkte skriva ett gulligt inlägg, om hur glad jag är idag, hur jävla fin min dag har varit. 
Men för inte ens en minut sen hände en sak som gjorde att inte den här dagen slutade lika fint som den började. 
Varför ska man lägga sig i saker som man egentligen inte har något med att göra? Leka polis och ta lagen i egna händer? Jag har själv sett personer göra dumma saker, förstöra, vara stökiga. Jag har velat gripa in och göra något åt det, göra något åt saker som händer som jag tycker är fel. Men jag gör inte det och det är för att jag själv inte vill råka illa ut. Varför ska jag riskera att bli till exempel skadad för något som jag bara kan vända mig om och gå ifrån? 
Jag säger inte att jag inte skulle ingripa om det förekom våld, om någon var illa ute. Men när det gäller saker, föremål så väljer jag hellre att gå än att bli inblandad.
En människa i min omgivning väljer att reagera, att leka lite polis. Visst, det är den personens val, men fattar inte den personen att den kan hamna i bråk? 

Jag ska gå och tvätta bort sminket nu, lägga mig i sängen och hålla tummarna för att inte den personen ska råka illa ut, vill inte spendera min natt på sjukhuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0