Hittar tillbaks..

Den här veckan har det varit en konstig stämning mellan mig och min kärlek. Det har varit likt en berg - och dal bana. Ena dagen har vi varit det käraste paret i området, medan den andra dagen inte har varit lika kärleksfylld.. Vissa dagar har han varit min prins och jag har varit hans prinsessa. Vi har legat och myst i varandras famnar på morgonen när vi har vaknat, vi har vårdat ömt om varandra och visat varandra kärlek och respekt. Vi har unnat oss riktigt mycket tid tillsammans och njutit av den. Vi har bara brytt oss om varandra här hemma, i hemmet som är våran borg, våran trygghet.
Men de andra dagarna har det varit tvärtom.. Myset på morgonen har bara varit att glömma, det har känts som att vakna upp bredvid sin gamla kompis. De dagarna har vi mest undvikit varandra, när vi har varit nära varandra så har det varit dryga kommentarer och dumma ord.
Från både prinsen och prinsessan.
Den lilla fén som sitter på min axel sa att vi har varit för mycket de här veckorna, min prins har varit sjukskriven från jobbet vilket har gjort att vi har träffat varandra varenda dag. De har nog tagit på oss båda. Som fén sa, ni har inte hunnit längta efter varandra. Vilken jag själv vet är väldigt viktigt i ett förhållande. Så ikväll lät jag honom rida iväg på sin vita häst i några timmar, så att jag kunde få längta och även han. 

Jag har insett att det är viktigt att förstå att man ibland måste få vara för sig själv. Sitta framför datorn och bara filosofera eller bara sitta själv i soffan och njuta av stunden. 
Det är något jag vill ibland. 
Det måste även min prins få göra. 

Jag och min prins har hittat tillbaks till varandra och vi båda har börjat förstå att man inte alltid kan vara kärleksfull men samtidigt att man inte får glömma bort att vara det ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0