Snöstorm & sommardäck.

Vilken underbar dag, eller inte!
Började dagen med att skjutsa Johannes till jobbet då jag behövde bilen för att ta mig hem när jag slutade klockan tre. Carro skulle inte sluta fören klockan fem och jag hade ingen lust att vänta på henne, haha! Så med sommardäck så begav jag mig hemåt i snöstormen. Det var inte så jättehalt när jag vid lunch hade tagit bilen för att åka hem en snabbis då jag tänkte att det skulle gå bra. Och det gick bra, fram till den första backen, eller rättare sagt första lutningen! Det var inte brant alls. Men i alla fall, när jag skulle åka iväg så spann det bara, det enda som hände var att bilen drog till höger.. Suck. Jag la i tvåans växel - inget hände, jag la i treans växel - inget hände. Det var bara att stanna. Det kom fram en äldre kille och knackade på min ruta och frågade om jag behövde hjälp. OM jag behövde.. Så det krävdes tre personer för att jag skulle komma iväg.. De puttade och jag gasade. Tillslut kom jag i alla fall iväg, jätte snällt av dom att hjälpa till. (Kanske var för att jag stod i vägen för dom?) 
När jag nästan var hemma stötte jag på ett till hinder, ännu en lutning.. Jag bestämde mig för att ställa bilen och gå sista biten hem. Tog bara 3-4 minuter att gå hem så det var ingen fara. 
Det var i alla fall sista gången jag körde bil med sommardäck i snö!

När jag kom hem så gick jag och handlade lite och sedan lagade jag mat. Johannes kom hem efter att ha satt på vinterdäck på bilen. Efter vi hade ätit åkte vi för att pumpa däcken och senare åkte vi över till hans pappa för att lämna domkraften.
Och nu sitter vi båda två i soffan. Johannes spelar tv-spel och jag sitter vid dumburken. Låter som vanligt eller hur? 
Imorgon ska jag vara hemma, ska passa på att sova lite längre, är helt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0