10 februari 2010

Det blev en tidig dag idag..


J gick upp vid halv åtta för han var tvungen att flytta på bilen. På gatan utanför våran lägenhet så är det parkeringsförbud mellan klockan åtta och tolv på dagen. Det är helt sjukt. J ringde våran fastighetsägare för att fråga efter parkeringsplatser, både han och hans mamma har bil, så vi har två bilar som vi liksom inte har någonstans att ställa, men de svarade att de inte har några platser till oss.. Det är tydligen kö till de parkeringar som finns bakom vårat hus. Blä! 
Vid klockan åtta väckte han mig.. Jag kände direkt att jag hade vaknat upp på helt fel sida. Jag var inte arg men kände mig lite irriterad av någon anledning. Men jag tog mig i kragen, kan inte och vill inte gå runt och vara sur. 
Vi åt en lugn frukost även fast jag inte var så speciellt hungrig. Efter det så gick jag och Carro ner på stan och solade en stund, nu jävlar ska jag få lite färg i mitt bleka ansikte! När vi kom hem så tog jag mig i kragen ännu en gång och tränade lite. Efter det blev det en duscha och sedan åkte jag och J till vingåker. En kompis till J sa att det fanns en butik där de sålde tv-apparater till ett billigare pris än på Elgiganten, OnOff mm.. Men jag blev en aning besviken, J också tror jag. De hade kanske sju tv-apparater som mest, med samma priser som överallt annars och hon som jobbade där var riktigt jobbig. När J och jag klev in i butiken så frågade hon om vi behövde hjälp, nej svarade J vänligt och sa att vi bara var där för att kolla. Då står hon kvar bredvid mig och när J gick iväg en stund så började hon prata med mig och fråga vad vi var ute efter! Usch.. Tycker inte om när säljare ska vara sådär på. Men samtidigt kanske vi var deras första kunder för dagen, såg inte så jättepopulärt ut. 

Just nu sitter jag här och J ligger och sover i soffan.. Det är skit tråkigt att vara vaken själv. Ingen att prata med. 
Imorgon ska jag till arbetsförmedlingen.. Jag vill slippa gå dit! Känner mig mer misslyckad när jag måste gå dit. 
Nej, kanske ska tvätta av sminket och lägga mig i sängen och läsa en bok?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0