Funderar.

Sitter här vid datorn ännu en kväll och funderar lite på allt. 
Funderar på min familj, mina vänner, min pojkvän och mest av allt funderar jag på mig själv.
Tänkte börja klaga på det mesta, som jag faktiskt är lite expert på.. Tyvärr. Ser inte alltid de positiva sidorna som finns i mitt liv, jag borde verkligen se dom eftersom de är många fler än de negativa. Det enda negativa med mitt liv just nu som jag kan komma på är att jag inte har något jobb. So what? Det är ju inte hela världen egentligen. Jag får bidrag från arbetsförmedlingen varje månad, vilket inte är en jätte summa men samtidigt så räcker det faktiskt till lilla mig. Och min pojkvän betalar åt mig ganska ofta när jag inte har råd, han är en ängel. Och jag söker jobb regelbundet, det är inte mitt fel att inte arbetsgivare inte behöver mig eller inte tycker att jag har tillräckligt med erfarenhet.
Nej, jag måste verkligen börja tänka på allt det positiva som finns i mitt liv. Ibland är jag på botten, tro mig. Och då känns det verkligen inte som att jag någonsin kommer att nå ytan. 
Men då finns ju alla där för mig som jag nämnde, min familj, mina vänner, min pojkvän och... jag själv? 
Jag tror verkligen att människor i ens närhet kan få en att nå toppen när man är på botten, men jag tror också att även man själv måste bestämma sig för att man ska nå toppen när man är på botten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0