3 oktober 2010

Redan oktober, tycker månaderna bara flyger förbi. Och som vanligt när det blir lite kallt ute så går jag och blir genomförkyld.. Det har varit så hela mitt liv men jag blir aldrig van eller förberedd på det. 

I torsdags kväll åkte jag hem till Katrineholm, var helt underbart att få lägga mig i soffan bredvid mitt hjärta. 
Det var en lugn och mysig kväll, kändes nästan som att det var fredag. 

I fredags beställde jag tid för att sätta in en p-stav, har aldrig haft det förut och tycker det verkar smidigare än att komma ihåg att ta p-piller samma tid varenda dag. Så den 12 oktober fick jag en tid :) Får se hur min kropp tycker om det. Efter det tog jag mig ner till skatteverket för att lämna in lite papper.
På kvällen sen var jag och hjärtat på middag hos hans pappa. 

I lördags vaknade jag upp vid halv tio, var så trött att jag hade velat somnat om någon timme till, det är ovanligt för mig att vilja det, har ju så svårt att somna om när jag väl har vaknat. Men Johannes var hur pigg som helst så han gick upp och gjorde i ordning frukost åt oss båda, han är för underbar.
Senare på dagen begav vi oss ut en sväng i skogen och plockade lite svamp med Carro. Det var skönt att komma ut och få lite frisk luft men det var riktigt jobbigt för kroppen att gå. 

Och idag är det söndag. Helgerna går på tok för fort tycker jag! Vill inte åka till Eskilstuna imorgon men jag är så illa tvungen.. Inte det att jag inte vill jobba men jag vill inte bo borta hela vardagarna. Jag flyttade ju ihop med Johannes för att jag vill bo med honom. Aja, har jag tur så är bilköpet inte långt borta så jag fortsätter hålla tummarna! Skulle vara smidigt att ha en egen bil, då skulle jag kunna åka hem och sova ibland plus att jag alltid skulle kunna ta mig hem på fredagarna. Sista tåget hem går 20.09 och jag slutar jobba klockan 21.00.. Inget flyt där inte.

Nu ska jag sätta mig till rätta i soffan en stund, ska snart gå ner i tvättstugan och hämta upp våra sängkläder, finns inget bättre än rena sängkläder när man ska gå och lägga sig. 



Tusen diamanter finner jag i dina ögon,
alla mysiga stunder i livet det är du som gör dom

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0